主頁 本書讀者評論選輯我想看來生不做中國人简体字版

Monday, May 21, 2012

爲了日薪300而出賣屁股

為甚麼香港的保皇派或中聯辦只要給每人港幣300元就可以輕易招募到千人到立法會充當抗議人士反拉布呢?這些雇傭兵從召集、大吃大喝、到立法會門前反拉布,到出糧要花多個小時,而且許多還會被現場大批傳媒攝下尊容。為甚麼那麼多香港人墮落到這個田地,爲了這區區300元而願意而花上人生中寶貴的半天時間,而且從事極不道德、完全不要臉,完全違反中國儒家所吹噓的禮義廉恥的穢事。

為甚麼那麼多香港人願意爲了300元就肯花半天在全港傳媒鏡頭下任人擺佈做小丑??原因只有兩個。一,是因為中國人的道德水平的確有待提升;二,當然是因為香港的確有許多人很窮,生活悲慘!

如果香港的貧富懸殊得以大幅改善,人人得享尊嚴生活,當局決難輕易招募到這樣的雇傭兵。要是香港人能培養出文明人所具有的自尊感和榮譽感,肯淪落做此等穢事的就更加罕有。譬如在挪威這樣文明、均富並且民眾普遍深具自尊感和榮譽感的國家,即使有人出厚酬,也極難招募到幾個人幹這種偽造抗議活動的穢事。

香港的窮人爲了日薪300而出賣屁股,香港的「精英」爲了年薪300萬而出賣屁股。

由此可見,若香港的貧富懸殊得以大幅改善,若香港人有天能普遍培養出自尊感和榮譽感,將對香港政府、保皇派、中聯辦,到北京當局非常不利。

19 Comments:

忘了我是誰 said...

那麼,請鍾先生告訴"陳雲們":

"復興"或"傳承"所謂中華文化能否提升中國人的道德水平?

所謂中華文化能否使香港人培養出文明人所具有的自尊感和榮譽感?

香港自治運動能否令香港的貧富懸殊大幅改善?

明明確確回答他們啊,因為:

港獨註定與儒家為敵!
港獨註定與陳雲為敵!
港獨註定與中華文化為敵!
港獨註定與香港自治運動為敵!
港獨註定與基本法為敵!
港獨註定與一國兩制為敵!
港獨註定與中英聯合聲明為敵!
港獨註定與香港政府、保皇派、中聯辦和北京當局為敵!!

Anonymous said...

因為白人與非白人有差異

若果不像工作,喊幾句,有錢收,真是何樂而不為,哼哼哼...


其實香港文化是不是等於中國文化?日本文化受過中國文化影響,但不是中國文化。

Anonymous said...

香港的窮人爲了日薪300而出賣屁股,香港的「精英」爲了年薪300萬而出賣屁股。因而可以推論,若香港經濟條件較佳,只會增加保皇黨的支出,不會減少臨記人數。

義律將軍 said...

中華文化根本就是一個迷惑人心,虛構出來的垃圾產物,孔子儒家思想文化都是不值一學,早就要消失,寧可香港人全盤學習英國文化,英國文學,英國歷史,英語普及化,拒絕學習所謂中華文化浪費大家時間,也反對60年代戴麟趾時代提倡,70年代麥理浩時代實施法定中文語言。若非中國文革事件的話,香港根本維持現有英語為單一官方語言。

義律將軍 said...

連"中國","中國人","中華民國","血濃於水",都是一個迷惑人心,虛構出來的垃圾產物,皆因是來自亞洲不同文化族群而組成的一個身份名稱而已,香港人勿認做中國人,尤其是在香港出世的其他國家,例如西方國家,印度,巴基斯坦,會對他們是非常不滿的,一個人永遠只得一個身份,不會多於一個身份。

"港喱"爲了日薪300而出賣屁股,可想而之香港的命運是死氣沈沈。

LungZeno said...

今次當中有很多是 mk 、黑社會。有些人則本身真的是臨記,到現場才知道這次真實工作。當中也有不少無知師奶和公公婆婆,然當也鐵票支持者,但叫陣和打頭陣的主要是 mk 和黑社會。也有兩三個是看到網上招聘而加入刺探。

Anonymous said...

看完象棋王,看日本動畫童話槍手小紅帽
女主角啡髮藍眼白皮膚可愛,衣著很漂亮

Anonymous said...

在台灣,身為混血兒說中文有外國口音高人一等嗎?

我爸是英國人
我媽是中德混血

小時候在英國長大
我爸工作的觀希
我小六的時候來台灣
來這裡我很不習慣

學校生活方式就算了
我最最受不了的是大家對我的方式

同學都用一種很怪的眼光看我
然後竊竊私語

他們對我講中文流利也很有意見
很失望的說為何沒有外國人口音
奇怪為何我一定要有那種口音??
從小爸媽就是要我學三國語言 流利是一定的八==

我就連搭捷運也有問題
每次都有人一直看我
然後問我一堆問題
一開始我覺得還好
不過每天都有而且不只一個就超煩的
更討厭的是那種還會要拍照要手機要臉書的!!!!!!!!!!!
我都很無言
只好隨便敷衍

我是跟你很熟喔==

去逛街去便利商店去哪裡都一樣



混血就混血
我頭髮出生就是淺棕的
也有那麼多意見
被別人一直看一直討論的==

為什麼我就不能有一點隱私
我只想過平凡人的生活!!!!!!!!!!!!!

我是九龍仔,也是香港仔 said...

(在facebook,別找了)
Wan Chin(=陳雲)
我是個思想簡單的人,幾十年來,反共保華,在香港的公開演講,遇到中國文化復興的詢問,我的答案只有一個:有中共,無中華。為了中華文化,中共必須滅亡。捨此之外,別無他途。那些為中共乃至中共教養出來的惡劣大陸人辯護的香港左翼、共匪,乃香港罪人、中華罪人。

我決定用鐘祖康的話反駁陳雲:
1.任何文明,不是理所當然的非要長生不老千秋萬世不可的。一個文明如果已經老邁不堪,以致必要以極昂貴的方法延續殘生,如學者說的「殺子文化」,不斷以年幼者的血液來為大人老者養命,又或必要「以死二十萬,換二十年穩定」之類,那麼這個文明確實已到了該死的時候。該死而死,是要額手稱慶,鼓盆而歌的,就如古羅馬帝國和其他幾個所謂人類古文明的消逝一樣。儘管這些帝國或文明在生時都以為自己必垂諸千秋萬載,否則世界就會末日。

2.中國共產黨能夠在無數國人的歡呼下君臨中國,當然不是無緣無故的,這是因為中國共產黨跟中國文化其實有許多共通之處。可以說,中國共產黨只是將中國文化中的主要特性如弄虛作假、口是心非、陽奉陰違、有私無公、明爭暗鬥、人治掛帥、裙帶作風、葉公好龍、過猶不及等等進一步發揚光大,不同的只是,老夫子穿上革命裝而已。所以,沒有中國久已準備了的特有惡土,共產黨勢難拔地而起,而中共則在完全沒有反思自省自覺能力下,甚至自以為已擺脫了傳統中國文化的情況下成為中國文化的繼承人,也就是集受害人和劊子手於一身,埋葬自己,也埋葬他人。要突破中國這個封閉的惡性循環,外來高質文明看來是無可替代的。
(摘錄自:中國文明到了該死的時候 )

3.法輪功也只是批共產黨而亂捧中國文化﹐而我兩者皆不饒。....(略)中國淪為禽獸社會﹐不要只怨幾個最高領導﹐大家都與有功焉。(摘錄自:中國沉淪人人有功)

結論是:那些為中華文化辯護(稱作"狡辯"亦不為過)的HKAM、新儒家,乃香港罪人、世界罪人、宇宙罪人!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wan Chin
中國人應該發揮的是龍性、鳳性,而不是狼性。龍是神勇,鳳是尊貴,狼只是劫掠弱小的流氓。狼是蠻夷的圖騰,是滿洲蒙古的圖騰,但中共現在竟然崇拜狼,渴望發揮狼性。我十幾年前就講,中共是異族統治,是無家無國的蘇維埃境外殖民主義者,其統治是復辟滿洲的蠻夷統治,是中華的大敵。孫中山的驅逐胡虜,恢復中華,至今依然適用。
中國就係蠻夷 | | MO's notebook 3.75G blog.martinoei.com

又要用鐘祖康的話反駁:
1.中國人民族性中有一個極嚴重的缺陷﹐就是在思想上怕孤獨。無數中國人(特別是在海外因為夷人侵略中國而享有自由的華人)﹐因為痛恨中國共產黨﹐就把舊中國社會捧上天﹐這是香港不少反共華人的典型立場﹐狠批共而亂捧中﹐跟法輪功相近 ..........(略)
我自己一向就堅持﹐絕不可為了聲討某惡﹐就必要倒向這個惡的敵對陣營﹐特別是要是這敵對陣營也是另一個同樣嚴重或更嚴重的惡。這個弱點﹐似乎連孫中山也逃不過。他在辛亥革命成功後﹐居然跑去暴君如林的明朝之中的暴君之首朱元璋的陵前拜祭稟告﹐向這最痛恨自由的大暴君昭告﹕「從此,中華民國完全統一,邦人諸友享自由之幸福,永永無已。」(見〈祭明陵文〉)簡直令人啼笑皆非﹐這是孫中山一生之中一大污點兼笑話。我深信﹐倒向道理本身就夠了﹐要是眼前沒有一個集團達到道理的最低要求﹐我就不會親近任何一方﹐堅守個人的信念即可。但我發現﹐極多中國人不能做到這點﹐他們總得要在精神上攬住一個很具體的母體(而且是越大越好)﹐才敢與另一惡對抗。也許是因為他們很享受那種合群的人聲鼎沸的熱鬧感覺吧。
(摘錄自:中國人要敢於孤獨)

幸虧你沒說"中國人應該發揮的是羊性、牛性"呀,否則鐘祖康的話證明你自打嘴巴:
2.「但中國並沒有像其他溫帶地區那樣﹐發展乳業……原因是中國認為非要把那大片叫中亞的土地上面的『野蠻』部落民族關在外邊不可……不料把這些『野蠻人』摒諸門外的時候﹐也讓中國排斥了他們的文化﹐當中包括吃用牛奶……乳牛和犛牛是中亞人的主要日用奶源……他們也養羊。中國人由於排斥了這些民族﹐自然也把他們的生活方式如飲食習慣視為『野蠻』……中國兩千年來統治制度的僵化﹐也就是永遠要抗擊那不斷侵擾的『野蠻人』﹐其實令中國人喪失了乳業這個概念……」
中國人這種「聰明反被聰明誤」的例子太多了。連羊也不多養﹐那自然所產羊毛也不多。即使到近世開始吃點羊肉了﹐也想盡辦法把所謂「羊膻臭」辟除﹐非要把羊肉弄得羊味盡去不肯吃。其實論「膻臭」﹐狗肉毫不比羊肉遜色﹐而且雜食的狗比草食的羊骯髒得多﹐但中國人卻認定是羊膻臭而狗肉香。中國人另一陋習也令羊毛紡織較難發展。那就是往往謊報羊毛衣物所含的羊毛成份﹐牧羊者在羊毛中攙以異物以增重﹐或以腈綸、錦綸或其他人造毛冒充羊毛等等。在中國或香港的的假羊毛衫就如假古董一樣遍地皆是﹐如何鑑別真假羊毛衫變成門大學問。但一般顧客哪有這樣的能力﹐要不是長期接觸真羊毛﹐也不可能憑理論奢言鑑別。(摘錄自:為什麼中國人沒有善用羊毛?)

之不過,"龍性、鳳性"你一樣都自打嘴巴,我今次引張遠山的話:
3.我從來就不喜歡龍,而龍身上最令我反感的,就是這兩條逆鱗。即便逆向的龍須與韓非想象的逆鱗不同,但龍的形象的描繪者深知,自從韓非之後,任何忠告都會觸犯帝王的逆鱗。哪怕並非逆耳的忠言,而是溜須的讒言諛詞,但只要馬屁拍得不完全到位,就算拍在馬腳上;只要順毛捋得不夠舒服,就算抹到逆鱗上了。有了“逆鱗”一說,被無辜殘殺的中國人民歷經兩千年之久,從未想過暴君是否有權生殺予奪。在韓非之前,中國人的思想勇氣並不亞于任何民族。但韓非的“天才創造”窒息了中國人的頭腦,使他們的大好頭顱除了供暴君隨意砍殺之外別無他用。任何忠臣順民無辜被殺,甚至因其無限愚忠和無限恭順而被殺,也無怨無悔。所謂無怨無悔,本身就是一句奴才表忠心的話。也就是說,本該怨恨暴君對自己的暴虐,本該悔恨自己對暴君的愚忠,但現在暴君的刀下鬼們竟絲毫無怨無悔。如果說他們確有所怨,確有所悔,怨的只是自己為何如此不小心,竟觸了逆鱗;悔的只是自己為何如此壞記性,竟忘了韓非的“忠告”。
(摘錄自:為帝王代說醜話──龍有逆鱗)

4. 難道自稱“龍的傳人”是為了表明現代中國人對帝制或天子的無限留戀和懷念嗎?假如不是,為什麼要這樣自稱呢?如果要給中國人找一個鼓舞民族精神的象征物,從火中更生的高潔的鳳凰不是更恰當嗎?莊子曾稱贊鳳凰,“非梧桐不棲,非練子不食”。他與我一樣,對龍與鳳的好惡截然相反。對于我這個以“黃帝後人”而自豪的中國人來說,被稱為“皇帝後人”會讓我怒不可遏,被稱為“龍的傳人”則是我的奇恥大辱。我認為,中國人民對龍一向是抱著敵視態度的。無論是《世說新語》中周處斬蛟的民間傳說,還是《封神榜》中把龍王三太子剝皮抽筋的哪吒神話,都為老百姓所津津樂道。因此我以為,中國人不該自稱“龍的傳人”。自稱“龍的傳人”,一定又是葉公好龍的祖傳陋習在作怪。(摘錄自:誰是龍的傳人──葉公好龍)

簡單d,"鳳是尊貴",冇問題;但"龍是神勇"?"龍有逆鱗,觸之者死"算哪門子"神勇"?龍之"神勇",何如哪吒周處?

Anonymous said...

Youtube:Muhammad Ali speaks against racial mixing


comment:
1.
If white person said this you would scream : RACIST!

Anyway, I agree with him.

2.
@bigrigbob2010 I have a question: Are you against Italian-Irish relationships? Different cultures, different genetics, but still European.
Wow strange you asked that. My wife IS Sicilian (Italian) and she is as Caucasian or white as I am (Scandinavian/Celtic/Welsh) We are both white. Our culture is Canadian, but we still keep proud our heritage. She is catholic I am An Ordained Aryan priest.


3@lordvoldemort578 Race mixing is wrong because it destroys pysical and genetical traits that have been around for centuries. Race mixing isn't like painting your house, deciding you don't like the color, than painting it back the way it was. Race mixing is irriversible, once a single race dies out, it is gone forever. The inherance, everything the race knew before is now gone.

Anonymous said...

youtube嘔心影片"
Integration - Swedish State Propaganda

意見:
1.
I am Italian, but i cry seeing this video corrupting swedish morality to destroy their identity!

I am disgusted: Vikings are a great poulation, you should stand up and fight for ur identity: take away your children from this shit, protest and do not permitt this horrible destruction of your beautiful and proud country!!

2.
Swedes, you fucking tolerant morones, do something. If they showed this sort of shit on Russian TV, there would be lots of unrest. Our local kikes don't dare to let niggers teach us who we should love.

3.
"useful idiots" ... Your government going to do anything that you would have lost themselves and their national culture, history, became a herd of disparate freaks looking for a variety of drugs, sex, alcohol, and naively believe themselves to be free ... Your ancestors, the Vikings must be turning in their graves seeing what became of their descendants. Elin Krantz, truly "useful idiot", was killed for his "idea"

4.
This is racist, he wants the swedes (predominantley nordic) to mix up which ends in a dark haired/eyed olive skinned mix race.

FUCK YOU That will never happen

5.
Hi, I`m from Russia. We killing our girls, who had sex with nigger. We beheading niggers, who had sex with our girls. Cuz we are true men.

To norse guys. Norse men must stop this fucking multiculturalism. You are sons of Vikings. Kill invaders, kill norse whores, kill multiculturalism or invaders, norse whores and multiculturalism will kill you and Norseland.

6.
People say there is a RACE problem. People say this RACE problem will be solved when the third world pours into EVERY and ONLY into White countries.

People say the only solution to the RACE problem is if ALL and ONLY White countries “assimilate,” i.e., intermarry, with all those non-Whites.

But if I tell that obvious truth about the ongoing program of genocide against White people, Anti-Whites agree that I am a naziwhowantstokillsixmillionje­ws.

Anti-racist is a code word for ANTI-WHITE!


7.
What is this gutter trash tripe? The white Vikings in Sweden need to rise up and put these savages down.

8.
Poor Sweden is fuckign dead. blacks have so much AIDS they love penis more then women then go home get high and fuck there sisters and moms and then everyone gets AIDS. Do you think stupid lazy retard blacks will earn the GDP to keep Sweden a live in the next 50 years. You all are dead.

9.
The media is working over time to glamorize white female/black male relations. The reality is that this is extremely dangerous. White females married to black males are 12 times more likely to be murdered by their husbands. According to the CDC, black men are 15 times more likely to be diagnosed with HIV/AIDS. When white females engage in relationships with black men, they increase their chances astronomically of being physically abused, murdered, or contracting HIV/AIDS.

10.
Genocide humour? Edgy.

I'd love to see this kind of video promoted in somewhere like China, Japan, Egypt, Afghanistan, Nigeria - with millions of people from all around the world moving in to their culture and breeding them out of existence. I wonder how they would respond. Maybe you would call them racist if they didn't agree with it. The countries this is actually being imposed on all have one thing in common.

Africa for the Africans, Asia for the Asians, white countries for everyone


11.
What if someone release video about going around murdering all nigger and proclaiming white superiority with clear message then go LOL IT WAS JOKE at the end?!??!? IT'S STILL DELIVERING CLEAR MESSAGE. FUCK YOU!!!

12.
This kind of crap is why the Western World is collapsing. Good bye dear sweden, someday the Middle East will be whiter then you.

13.
tolerancy is a dead end, Europe already has a huge problem because of it

Anonymous said...

yahoo answer問題:
問題Will china's society become more multicultural like western countries due to its growing economy?
內容
can you imagine china having an illegal immingration problem in the future the same way western countries do

答案
1
Asia for Asians, Africa for Africans, White countries for everyone...

No one is Demanding the Middle East be flooded with Non-Arabs and is telling everyone to "mix in".

No one is Demanding Africa or Asia be flooded with foreigners and is telling everyone to "mix in".

"Anti-racists" Demand massive immigration and forced integration for all White countries and only White countries, until ONLY Whites are mixed and blended out of existence in all of our countries.

This "assimilation" or blending is nothing more than an attempt to wipe out my race, the White race. It is genocide.

Anti-racist is a code word for anti-White.

2
Nobody is saying we must flood African countries with mass immigration to make them more multiCULTural.
Nobody is saying we must flood Asian countries with mass immigration to make them more multiCULTural.


Multiculturalism and mass immigration into White countries and only White countries is GENOCIDE.

Anti racism is a code word for anti White.

籠的傳人 said...

鐘生你估曾陰公呢次俾ICAC調查,最後會唔會搞到好似陳抵扁咁啊?

老實講,我好想睇呢條粉腸點折墮,呢7,8年太谷氣啦,仲衰過建華八年啊

忘了我是誰 said...

陳雲的辯護律師curioushunter!義律將軍又試"人身攻擊"你心愛的中華文化,仲唔出來?

bob said...

moronic majority Hkongese who have ears and eyes should have supported the founding of a people's party of HK who really represents the people and their welfare. how to do it? need statesmen, not politicians, with an alternative HK rebuilding plan and a set of viable implementation strategies based on sustainable development. not difficult if you want to do it together, just not many like to engage in public affairs even when overall conditions are bad like this now!!

Anonymous said...

My brother suggestеd I might lіκe this web site.
He ωas totallу right. Тhis post аctually maԁe my day.
Yοu can not imagіne simply how much time I haԁ
ѕpent for thіs info! Thanks!

my webpage :: Payday Loans Online
Also visit my webpage Online Payday oan

Anonymous said...

bookmarked!!, I like your blog!

my web page - click here

Anonymous said...

Dott rosacea specialist

Here is my web site; rosacea treatment redness

Anonymous said...

Pay day loans interest rates can be low but once you advance can make loan payments and repayments online.
Payday Loans Online

 

blogger templates 3 columns